Kan inte i huvet hur denna morot & bränslesystem arbetar, men ofta så är dieselpumpen kodad ihopp med startspärrsystemet. förslagsvis så bör du låta volvo kolla felkoder på den
Jag har bytt motor i min V40 TD 97. Den nya motorn är -98.
Den nya motorn var komplett med insprutningspump.
Motorn går inte igång!
jag har bränsle i insprutningspumpen men den ger inget till spridarna. Magnetventilen till stoppen drar så den borde vara OK.
Kan det vara nån skillnad i styrelektroniken som gör att pumpen får felaktiga värden eller är det pumpen som är kass?
Jonny
ps, hur beter sig startspärren på en V40 TD -97? Om den är aktiverad, går startmotorn runt då?
Den nya motorn var komplett med insprutningspump.
Motorn går inte igång!
jag har bränsle i insprutningspumpen men den ger inget till spridarna. Magnetventilen till stoppen drar så den borde vara OK.
Kan det vara nån skillnad i styrelektroniken som gör att pumpen får felaktiga värden eller är det pumpen som är kass?
Jonny
ps, hur beter sig startspärren på en V40 TD -97? Om den är aktiverad, går startmotorn runt då?