Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Motorbyte

Startad av Krister Lindholm · · 4 svar

Krister LindholmTrådstart
Hallå!
Jag hade tänkt byta motor i en 82:ans Passat. Men jag undrar lite vad det är för regler som gäller om man vill besiktiga den.
Om någon vet så är jag tacksam för svar!

Krister Lindholm
Exakt vad är du ute efter?

Beskriv lite tankar om vad du skulle vilja sätta i för motor så är det lite enklare att veta vad du behöver veta :-)

Ex: Ska du hänga in en bigblock V8 med lustgas etc på flera tusen hästar, eller är du bara ute efter att byta upp dig till en modernare variant på VW-motorn? Kanske konvertera till insprutning eller diesel?
Fredde
tja!
Jo det var det senare... Jag hade tänkt mig att kanske byta till en Golf GTi 16V eller något liknande. Det beror lite på vad som jag kan få tag i för en vettig peng. Kanske med en möjlighet att turbokonvertera lite senare.


_________________


[ Detta Inlägg ändrades av: ScorioN den 2002-02-12 22:10 ]
Krister Lindholm
Om du ska besikta bilen så tror(!) jag att det är max 10% effektökning som räknas & det skiter sig redan med 16V-toppen i en sån bil tyvärr...

Turbo gör inte saken enklare kan jag lova. :-)

Jag tror inte att det går på nått vettigt sätt att besikta en -82:a Passat med 16V motor eller turbo ärligt talat...
Fredde
ok... Tror du inte att det går om man reggar den som lätt lastbil då? Jag har hört att de är lite snällare med turbo och dylika trimmningar om man försöker så.


Fler trådar i Hjälpforumet Bil