Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Motorelfellampa

Startad av walkman · 2010-03-08 · 4 svar

walkmanTrådstart
Hej.
Har en Ford Mondeo 2002 där varningslampan. motorelkontrollampan lyser av och till.
Långa perioder helt ok för att sedan tändas. Vad tusan kan det vara för fel
lenaola
köp en obd II läsare å läs av vad det är din motor föröker berätta för dig. det är oftast billigare att köpa en egen läsare än å anlita en verkstad för å läsa av. Billiga läsare finns här www.24.se
slirfeldt
Precis,, denna lampa brukar göra sig påmind vid fel någonstans på motorsidans elektronik, som kan vara det mesta från defekt givare till lambdasond och har själv bara positiv erfarenhet av denna läsare/släckare av felkoder till dessa modeller som då täcker just motorsidans feldiagnostik:https://www.24.se/obd2-felkodslasare-p-552.aspx
berit
Så é dé !!
...sedan kan man ju behöva lite hjälp med att tolka felkoderna...men det finns ju forum :o
slirfeldt
Jo och med dessa felkodsläsare följer det ofta med en komplette kodtabell, som man sedan kan utläsa eventuella fel efter,,, men visst sedan finns det naturligtvis forum att gå vidare för tänkbara åtgärder osv. :-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil