Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Motorn laddar inte...verkar det.

Startad av kjell nordeman · 2009-12-26 · 2 svar

kjell nordemanTrådstart
Jag har litet strul med en Golf 2-a. Jag har köpt ett nytt batteri men ganska snart så lade bilen av. Den bara dog. Idag har jag startat den med hjälp av startkablar och lät den därefter gå en stund för att bli varm. Till en början så visade laddströmmen drygt 7 volt men efter ett tag - när jag gasat på litet - så visade testmätaren drygt 12 volt, och ökade hela tiden medan jag höll på med bilen. Sedan stängde jag av motorn och den startade så fint.

Är det kanske dags att byta kol till generatorn och var sitter "laddreläet" ?

// kjell
aw73
regulatorn sitter på generatorn tillsammans med kolen
med 2 st skruvar
ta bort och inspektera kolens längd
Zerenity
jag har varit med om att remmen har slirat på remskivan på generatorn.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil