@jocke740 24963 wrote:
Har du sökt vad som kan va fel med hjälp av diagnos uttaget i motorrummet?? om du bytt luftmassemätarn och felet ändå är kvar och lamdba lampan är tänd så prova att byta lamdban
En 740 gle,motor 230f som ej har någon tomgång.När ja ger lite gas dröjer det en stund innan den kommer,men strax innan smäller det till i insprutnings grenröret och då rusar den upp.Har haft startproblem tidigare men är nu åtgärdat med nya bränsle pumpar.De lustiga är att när ja nu senast här bytte den främre pumpen,då uppstod de här problemet.Ja har bytt lufftmassemätarn,gjort rent spjällhus mm.Kattlampan är nu tänd med men det tror jag bara är en indikation,för den hade kanonvärden i somras.Alltså:ingen tomgång,den dör ju mer gas den får,då när den väl vill ha gas.Ja funderade på om det kan va lamdan men ja hörde att så illa ska den inte gå ändå.Så nu vädjar ja om lite tips å så.Ja börjar bli trött.Bilen är en 90;ia. jocke
Har du sökt vad som kan va fel med hjälp av diagnos uttaget i motorrummet?? om du bytt luftmassemätarn och felet ändå är kvar och lamdba lampan är tänd så prova att byta lamdban