Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

motorsvag 740

Startad av volvo forever · 2003-11-27 · 2 svar

volvo foreverTrådstart
Jag har en 745:a som har krånglar vid gaspådrag den"frustar" och vill lägga av men går fint på tomgång om man låter bli gasen samtidigt verkar den dra lite mera bensin än vanligt. den har ingen respons på gasen utan dröjer 2-3 sekunder tills den reagerar och då börjar den frusta och bli väldigt ansträngd. kan det vara bränslefiltret,fukt eller tändsystemet?
ermik
jag skulle gissa på något av följande

bränslefilter
tändstift
tändkablar

,

blir det extra jobbigt för den i motlut , dvs om du kommer med jämn hastighet och det enda som förändras är belastningen? börjar det vibrera i fram då?

isf skulle jag gissa på tändstift och tändkablar, hur många mil har bilen gått?

// ermik
Superdude
Är det en insprutare kan det vara spjällägesgivaren.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil