Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Motortrimmning

Startad av KrilleWiberg · 2002-06-04 · 1 svar

KrilleWibergTrådstart
Eftersom jag har blivit avråd av en del människor i min omkrets att inte byta motor i min VW Bora -99 (1,6 lit) till en 1,8t, så undrar jag vad man kan göra för att få lite fart på symaskinen? Sportkat, avgassystem, samt öppet sportluftfilter kan ju inte göra nämnvärt mycket åt den dåliga prestandan.. eller?
Fnos
Sportkat kostar igentligen bara pengar men avgassystem ifrån kat typ 2½" borde funka och ett Pippercross filter. Byte av kamaxel till en med ett annat register. porta topp. Mappa insprut beroende på vad du har för någon insprutare. En sänkning med hårdare fjärdrar för lite bättre väghållning. Det skulle nog kunna funka för dig och det är ltie surt att byta motor i en så pass ny bil. om du vill ha mycket att köra med så kanske du ska börja fundera på en turbokonvertering men det kostar pengar för det mästa med tanke på att du ska ha bromsar som är godkända av SBP och men massa tjafs.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil