Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Motorvärmare/kupévärmare till Volvo 244DL -75

Startad av Linkanaik · 2007-01-22 · 2 svar

LinkanaikTrådstart
Hejsan!

Jag undrar om det finns uttag för motorvärmare/kupévärmare på en Volvo 244DL årsmodell 1975.
Om inte, hur fixar man det enklast? Går det att fixa? Hur mycket kostar det ungefär?

Tips och erfarenheter?!

Tack på förhand.

/Markus
Ludde_57
Kolla på Höger sida av motorn, under avgasgrenröret, ifall det syns en motorvärmare + tillhörande kabel där. På en bil från -75, borde det finnas en motorvärmare monterad tycker jag.
Ev, kupéuttag är indraget via torpedväggen under handskfacket.

Om inget finns, så kan du kolla på ex,vis mekonomens sida. Och kanske även denna sida ( Falu bildemontering ), om pris på kpl, motorvärmarsats till just din bil.

Även bilskroten kan vara ett bra alternativ, och billigt.
savanna
blockvärmare + uttag till kupe och intag + kablar en liten tusenlapp skall du sen ha timer etc . springer det iväg lite mer.

billigast är det på skroten , det är inget som de normalt brukar sälja så du får nog det komplett för några hundra....

Fler trådar i Hjälpforumet Bil