Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Mystisk tankmätare.

Startad av Fredde Mannen · 2008-01-06 · 1 svar

Fredde MannenTrådstart
Tankmätaren funkar så pass att när man tankat full tank, så visar den full tank.. Efter ett antal mil går den ner till halvtank, men sen är det stop tills jag inte vågar köra mer utan att tanka igen, och då får jag i bra mycket mer än bara halvtank :)

Det är en Mercedes 190E 2.3, vad kan vara ett tänkbart fel?

Och kan man fixa det själv, eller?
sigge21
Det kan ju vara både instrumentet eller givaren i tanken som strular, eller dålig kontakt i nå´n kabel för den delen. Om man kan fixa det själv beror väl lite på hur händig man är.?
Men en början är väl att lokalisera tank-armaturen och lossa kabeln därifrån och se om mätaren sjunker i botten, då är felet troligtvis givaren i tanken.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil