Hej, Dagens nyare automatlådor är mer känsliga är tidigare. Om du inte själv har fyllt olja till lådan, så är det ganska osannoligt att du hade för mycket olja i växellådan. Det borde även Mekonomen veta genom en diagnos på lådan. Min rekommendation är att du ringer närmaste Ford verkstad och ber att få en klar diagnos och analys av felet, normalt kan deras X-press kille fixa det de närmaste timmarna en vanlig vardag. Kör så lite som möjligt med bilen i väntan på detta. Lycka till verkstan.
en lampa blinkar att ngt är fel på växellådan när den gör de växlar bilen hårt på tvåan annars inte,vad kan vara fel?
ett problem till hur mycke olja ska de vara i lådan,ska ja följa stickan?`ja åkte in på mekonomen dom tappade ur å sa de va för mkt enligt stickan men läser på internet att de ska vara fullt i behållaren?:OO
ett problem till hur mycke olja ska de vara i lådan,ska ja följa stickan?`ja åkte in på mekonomen dom tappade ur å sa de va för mkt enligt stickan men läser på internet att de ska vara fullt i behållaren?:OO