Låter bara sådär som någon bäramsbussning på den sidan är dålig som med skulle kunna ge sådana fenomen. Annars som vanligt är det bästa att låta lyfta upp framvagnen och sedan med brytspett känna om det är några bussningar osv som glappar.
ska försöka beskriva mitt problem så detaljerat jag kan, så:
det är något vänster fram som är konstigt, känns nästan som om den sidan glappar i längdriktningen, dvs när jag släpper upp kopplingen känns det som om det finns ett spel. Ibland låter det därifrån också, som knakningar och ibland som om någor går mot något annat. Bilen känns instabil, lite vinglig när jag kör. Om jag gasar på lite när jag kör från stillastående känns det nästan som om vänster fram spinner, men jag tror det är vibrationer eller glapp fram och tillbaks. Vad kan detta tänkas vara? Beskriv gärna vad det sitter där framme som man kan misstänka, tänkte iof köra in den till besiktningen och ge de lite ledande info om att något är riktigt fishy med framvagnen, men.... om det är något jag kan fixa själv är jag såklart sugen på att fixa detta innan jag besiktiga den :-)
Tacksam för all tänkbar hjälp i frågan!
det är något vänster fram som är konstigt, känns nästan som om den sidan glappar i längdriktningen, dvs när jag släpper upp kopplingen känns det som om det finns ett spel. Ibland låter det därifrån också, som knakningar och ibland som om någor går mot något annat. Bilen känns instabil, lite vinglig när jag kör. Om jag gasar på lite när jag kör från stillastående känns det nästan som om vänster fram spinner, men jag tror det är vibrationer eller glapp fram och tillbaks. Vad kan detta tänkas vara? Beskriv gärna vad det sitter där framme som man kan misstänka, tänkte iof köra in den till besiktningen och ge de lite ledande info om att något är riktigt fishy med framvagnen, men.... om det är något jag kan fixa själv är jag såklart sugen på att fixa detta innan jag besiktiga den :-)
Tacksam för all tänkbar hjälp i frågan!