Nej då inga frågor är för många,, :-)
1. Verkar iaf som att någon bussning på den sidan går lite torrt och kan därmed vara i visst behov av byte, jag skulle nog misstänka någon bärarmsbussning som med kan föra oväsen vid enbart sväng då dessa med utsätts för viss sidobelastning.
Men har du möjlighet så hissa upp den sidan och spraya lite siliconspray på dessa bussningar och pröva en tid om det har verkan, vid dessa typer av sympom brukar det öäven tystna vid regnväder, som då med har "smörjande" verkan på gummit.
2. Stämmer bra det och på dom bilar jag observerat och fixat detta på är det just dess reostat mönster vid tankarmaturen som har dålig kontakt med flottör nålen och med lite tur går det efter att denna enhet demonterats ur tanken kan gå att rätta till, eller utbyte mot en bättre fungerande sådan, som enhet bör se ut som så:https://bilder.lagabasen.se/delar/1095/10958953vy1.jpg
3. Lite osäker på hur många lampor det skall vara i funktion på denna och lagen säger iaf att det skall finnas 2 bakljus och 2 bromsljus och sedan är det möjligt att det kan vara dubblerade ljus, men detta borde framgå i bilens instruktionsbok hur detta ligger till mer exakt.
Att backljuset inte fungerar kan bero på att dess givarkontakt är trasig som brukar sitta rätt åtkomligt till på växellådan, då både dess säkring som lampa är hel (kontrollera dock detta gärna med en provlampa vid lampsockeln).
Osäker dom vad det gäller halvljusautomatiken, men en början brukar iaf vara att kika över att samtliga säkringar är hela.
4. Med bromsskivorna skulle jag rekommendera byta dom bakre bromsskivorna som är nära på en klassiker för dom flesta bilar med denna bromstyp baktill, att dessa snarare rostar sönder än slits ner,, detta för att dom inte använda tillräckligt och där av att det även känns i bromspedalen vid bromsning.
Dessa går visserligen i regel att svarva fina igen men då dom är så pass prisbilliga idag är detta knappast försvarsbart och det hjälper heller inte att bara montera nya bromsbelägg.
Så satsa där på ett par nya bromsskivor och belägg och byt även ut bromsvätskan, som faktiskt skall bytas inom vissa intervaller, så skall du se att du får bra bromsar sedan.
5. Svårt att sådär säga mest trolig orsak,, men gäller detta både vid varm som kall motor? Om det kan vara fråga om någon form av ånglås i bränslesystemet.
1. Verkar iaf som att någon bussning på den sidan går lite torrt och kan därmed vara i visst behov av byte, jag skulle nog misstänka någon bärarmsbussning som med kan föra oväsen vid enbart sväng då dessa med utsätts för viss sidobelastning.
Men har du möjlighet så hissa upp den sidan och spraya lite siliconspray på dessa bussningar och pröva en tid om det har verkan, vid dessa typer av sympom brukar det öäven tystna vid regnväder, som då med har "smörjande" verkan på gummit.
2. Stämmer bra det och på dom bilar jag observerat och fixat detta på är det just dess reostat mönster vid tankarmaturen som har dålig kontakt med flottör nålen och med lite tur går det efter att denna enhet demonterats ur tanken kan gå att rätta till, eller utbyte mot en bättre fungerande sådan, som enhet bör se ut som så:https://bilder.lagabasen.se/delar/1095/10958953vy1.jpg
3. Lite osäker på hur många lampor det skall vara i funktion på denna och lagen säger iaf att det skall finnas 2 bakljus och 2 bromsljus och sedan är det möjligt att det kan vara dubblerade ljus, men detta borde framgå i bilens instruktionsbok hur detta ligger till mer exakt.
Att backljuset inte fungerar kan bero på att dess givarkontakt är trasig som brukar sitta rätt åtkomligt till på växellådan, då både dess säkring som lampa är hel (kontrollera dock detta gärna med en provlampa vid lampsockeln).
Osäker dom vad det gäller halvljusautomatiken, men en början brukar iaf vara att kika över att samtliga säkringar är hela.
4. Med bromsskivorna skulle jag rekommendera byta dom bakre bromsskivorna som är nära på en klassiker för dom flesta bilar med denna bromstyp baktill, att dessa snarare rostar sönder än slits ner,, detta för att dom inte använda tillräckligt och där av att det även känns i bromspedalen vid bromsning.
Dessa går visserligen i regel att svarva fina igen men då dom är så pass prisbilliga idag är detta knappast försvarsbart och det hjälper heller inte att bara montera nya bromsbelägg.
Så satsa där på ett par nya bromsskivor och belägg och byt även ut bromsvätskan, som faktiskt skall bytas inom vissa intervaller, så skall du se att du får bra bromsar sedan.
5. Svårt att sådär säga mest trolig orsak,, men gäller detta både vid varm som kall motor? Om det kan vara fråga om någon form av ånglås i bränslesystemet.