Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Nissa sunny problem

Startad av uven · 2004-03-17 · 1 svar

uvenTrådstart
Hej på er!
Har problem med min nissan sunny 87. Det började med att laddningslampan (batterisymbolen) och varningslampan för lite bränsle (gul bensinpump) började lysa, bilen gick dock fortfarande som den skulle. Nu är det lögn att få igång den, den startar till en sväng och så dör den...bensin finns i tanken. Någon som vet vad det kan vara ?

Tacksam för förslag.
mekaren82
Låtter som ett jord fel Hade liknade symtom på min 88 då var dett jord fel sladarna under instrument bräddan som hadde bäckat igen lite kontakt spray här och där vipps så var dom spökande lamporna veck!
Dra en NY jordfläta från bateriet eller karosen till motorn så borde den starta och gå som en klocka testa även att starta utan lufttfiltret :OO

Fler trådar i Hjälpforumet Bil