PPierreTrådstart2005-05-03Hallå!!
Jag har ett litet problem med en nissan micra -91, det är en 1,2 liters förgasarmotor som inte vill gå som den borde.
Oavsett om den är varm eller kall så är det precis som om han missar i tändningen.
Jag har bytt fördelarlock, rotor, tändstift och kablar men utan vidare framgång.
Jag tror inte att det har någonting med bränslet att göra för stiften är blöta, vakuumslangarna runt förgasaren verkar fräsha så är det nån som har ett tips så behöver jag hjälp.
Min mail är:
pierre@racethestreet.comStiften ska inte vara blöta, byt till nya stift och se vad som händer.
Kolla förgasaren så att den inte ger för mycket, automatchoke mm...
Det var inget med bränslet, värdena är perfekta men jag tror att jag har hittat felet.
Jag tror att det är tändningen som kortsluts imellanåt så jag ska byta alla kablar och tillbehör IGEN, men denna gång får jag väll kosta på högen ny pinaler. :mad: