Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Nissan Micra k10 -89

Startad av Nilbro · 2009-07-31 · 1 svar

NilbroTrådstart
Hej!

Min micra kokar! Vad är det för fel? Kör 1 km sen
börjar den att koka. Fläkten verkar inte starta! Var sitter temperaturavkänning som får
fläkten att starta?
Kolle
Har själv hittat problemet! Värmesensorn sitter på kylarens högra sida. Lossa med en
skiftnyckel. Jag gjorde så, att jag tvättade av sensorn samt rensade flatstiften i kontakten. Jag måste erkänna att jag även slog kontakten i väggen ett par gånger.
Kollade att det var fullt med vatten i kylaren. Startade bilen och väntade tills den varm.
Simsalabim! När temperaturen blev för hög, slog fläkten på??!!

Nilbro

Fler trådar i Hjälpforumet Bil