Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Nissan micra

Startad av ThereseJ · 2006-05-23 · 3 svar

ThereseJTrådstart
Hej har just köpt mig en liten nissan micra-89. Märkte idag att jag inte får ngn värme. Vad kan det vara för fel? Tempmätaren går upp. Förslag på vad jag kan göra?
slirfeldt
Om nu motortemperaturen är normal, så kan några av orsakerna vara igensatt värmepaket vilket kan avhjälpas med att spola genom det åt båda hållen med en vanlig trädgårdsslang.
Sedan sitter det på dessa en värmeväxlare som styrs av vajer i från reglaget och dessa kan hoppat ur sitt läge, kan även vara själva växlaren som gett upp. Så det är alltså ingen som helst skillnad hur du för värmereglaget?
gabriel.paues
Nej det är ingen skillndad på om jag har det på varmast eller kallast. Lika temp hela tiden.
savanna
Kan vara luft i kylsystemet eller bara för lite vatten i kylsystemet

prova söka i övre blåa fältet SÖK tex luft kylare eller kylsystemet så dyker det nog upp nåt du kan läsa om

Fler trådar i Hjälpforumet Bil