Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Nissan micra89

Startad av gpederg · 2010-11-09 · 2 svar

gpedergTrådstart
Hej är det nån som har en aning om mitt problem.Min micra går väldigt dåligt när jag startar den och det är som den fyrtaktar och går så tills jag kört en bit sen går den bra igen........Jag tror den släpper genom bensin ner på kolvarna när den står stilla o därför har för mycke bensin när jag startar den....för den späder ut oljan ...får ca 2cenimeter mer olja efter ett tag...
slirfeldt
I så fall lär den elektriskt kontrollerade förgasaren som dessa är utrustade med flöda över och då lär den med svartryka en hel del vid kallstarter?

Vet på några med liknande fenomen har det varit fråga en kärvande nålventil i flottörhuset som sedan fungerat bra efter lättare genom gång, om det kan vara densamma med denna.
koniknemo
Ja jag har lyft på locket o tagit bort nålventilen för jag själv tänkte det först men det kan ju vara nån som har haft liknande problem .....tack för tanken

Fler trådar i Hjälpforumet Bil