Med största sannolikhet fel på kontaktplattan i motorn - vilket blir ganska dyrt, bara i delar på en nissan! :(
Hej,
Har en Nissan Primera -99. Mina intervalltorkare beter sig konstigt. När jag startar torkarna går de upp på rutan precis som de ska, men sen stannar de lagom när de borde vända. Efter, vad som känns, nästa intervall går de halvvägs ner igen, ryckigt...
De andra lägena fungerar som de ska, om man bortser från att man får lirka lite med spaken för att torkarna ska stanna i rätt läge.
Vad kan jag fått för problem på halsen? Säkringar, relä, motor, elektronik?
Tacksam för alla tips och ideér jag kan få!
Hälsningar
Johan Daxberg
Har en Nissan Primera -99. Mina intervalltorkare beter sig konstigt. När jag startar torkarna går de upp på rutan precis som de ska, men sen stannar de lagom när de borde vända. Efter, vad som känns, nästa intervall går de halvvägs ner igen, ryckigt...
De andra lägena fungerar som de ska, om man bortser från att man får lirka lite med spaken för att torkarna ska stanna i rätt läge.
Vad kan jag fått för problem på halsen? Säkringar, relä, motor, elektronik?
Tacksam för alla tips och ideér jag kan få!
Hälsningar
Johan Daxberg