Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Nissan Sunny

Startad av mohawk · 2012-07-15 · 3 svar

mohawkTrådstart
Jag undrar om någon vet om det finns någon säkring eller dyl. som kan ha gått när inte spolarfunktionen fungerar på min Nissan Sunny -90? Vindrutetorkarna är ok, men inte spolningen fungerar varken fram eller bak :( Har kollat säkringarna inne i bilen -inget fel på dom.....sitter det fler någonstans i så fall vart? Kan det vara nåt annat fel?
Vätska är påfyllt :)
lenaola
Ja det kan ju vara massor av orsaker men en av de vanligaste är väl själva reglaget...
slirfeldt
Vanligt är just defekta torkarreglage då båda spolarmotorena är livlösa men kontrollera att om det inte finns ström vid spolarpumparna vid aktivering.
Finns där ingen ström ligger felet troligt i nämda spakreglage, så ser dess spoltank ut med dom båda spolar motorerna:https://bilder.lagabasen.se/delar/1054/1054281216vy1.jpg
behklsann
@Peter H 77860 wrote:
Vanligt är just defekta torkarreglage då båda spolarmotorena är livlösa men kontrollera att om det inte finns ström vid spolarpumparna vid aktivering.
Finns där ingen ström ligger felet troligt i nämda spakreglage, så ser dess spoltank ut med dom båda spolar motorerna:https://bilder.lagabasen.se/delar/1054/1054281216vy1.jpg


då måste man alltså byta hela reglaget?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil