CcocacolaTrådstart2008-09-25Tjena alla, ny här på forumet och har en fundering jag hoppas nån kan hjälpa mig med. Har precis inhandlat en Nissan Terrano, går klockrent förrutom att den pendlar på tomgång. Ökar stadigt till 18-1900 varv för att sen drastiskt sjunka till 800, sen gör den så, gång på gång på gång.. jag hade funderingar om det kunde vara automatchoke/kallestarten som jävlades, är det någon här som är hemma på nissans äldre motorer?
Ska plocka isär och kolla så att gummi och slangar ser ut som det ska, det sjukaste i hela historien är egentligen att när man sprutar startgas runt förgasaren så går bilen jämt, den rusar inte, utan håller sig stadig.. ett fenomen som jag inte riktigt förstår mig på.. tar den in tjuvluft borde den rusa, men gör den det inte så borde den å andra sidan inte gå jämt o fint när man sprutar heller.
Med vänliga hälsningar
Titta efter brustna vaccumledningar eller annan tjuvluft.
Det är inte alltid en bil rusar när man sprutar startgas runt dessa komponenter utan kan även falla i varv.
Jag brukar leta efter vaccumläkage bara jag märker att bilen reagerar på besprutingen.