Läge noll är som en vanlig stötdämpare vad jag vet .Du har helt klart läckage men vart? Har du tur så är det bara nån skarv som läcker har du otur så är det själva dämparen eller rättare sagt gummibälgen på dämparen som är kass odet går nog inte att fixa. Koppla loss slangen som går till dämparen o tryck i luft där så kan du testa om den är tät
Har fått en volvo 245 -88 av svärfar som verkar vara i förvånasvärt gott skick. Men det är en sak jag undrar lite över. Bilen har dragkrok och nivåreglering. På instrumentbrädan sitter två knappar, en upp och en ner, samt en mätare som jag antar visar lufttrycket i nivåregleringen (?)
Det verkar dock som den läcker tryckluft för om jag pumpar upp den vid start så sjunker den ganska snabbt ner. Om jag kör upp den till 6 (halvvägs på skalan) på mätaren är den nere vid noll inom 5 minuter.
Två frågor...vad innebär det att den står vi läge noll. Är det att jämföra med vanlig fjädring eller är det något man inte bör köra med?
Har jag rätt i att det verkar vara ngt läckage och i så fall är det en kostsam historia att fixa till?
Det verkar dock som den läcker tryckluft för om jag pumpar upp den vid start så sjunker den ganska snabbt ner. Om jag kör upp den till 6 (halvvägs på skalan) på mätaren är den nere vid noll inom 5 minuter.
Två frågor...vad innebär det att den står vi läge noll. Är det att jämföra med vanlig fjädring eller är det något man inte bör köra med?
Har jag rätt i att det verkar vara ngt läckage och i så fall är det en kostsam historia att fixa till?