Ja dessa relä beteckningar är standard dito där så 30 är "batteriström", 87 till förbrukare, 85 styrsignal(+) och så 86 så till jord,, så med denna koppling bör du även få funktion då du lägger plus 85 (styrsignal) och reläet är korrekt jordat i annat fall är reläet defekt.
Jag har ett 4-poligt relä med följande nummer 30-87-85 och 86.
Reläet är till ac´n på min Jagga och jag har bra tryck i systemet; men kompressorn går bara i gång om jag byglar 30>87 , jag har 12v på 85 (tror jag det var) skall 86 gå till jord?
Jag har nu kommit fram till att det skall gå till "a/c cut-out" vad det nu är för nåt.
Reläet är till ac´n på min Jagga och jag har bra tryck i systemet; men kompressorn går bara i gång om jag byglar 30>87 , jag har 12v på 85 (tror jag det var) skall 86 gå till jord?
Jag har nu kommit fram till att det skall gå till "a/c cut-out" vad det nu är för nåt.