Har faktiskt för egen del klart positivt använt mig av några sådana kopplingar som med blir jämnställt som ordinarie konskarv. Där även just 3/16 rör är standardmått så passar denna med till dom flesta modeller med.
Aldrig sett denna prytteln förut
https://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bromssystem-reservdelar/Bromsror-och-Nipplar/Skarvnippel-for-bromsror/
men den verkar ju helt underbar vid bromsrörsjobb kan man bara gå in å skarva om den del som rostat sönder.... funkar det att skarva på en stump mitt på röret m.h.a. denna lilla pryl.
Antar att ytterdiametern är avgörande är det samma ytterdiam på alla stålrör och koppar och kopparnickelrör ??
någon som har erfarenhet ?
https://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bromssystem-reservdelar/Bromsror-och-Nipplar/Skarvnippel-for-bromsror/
men den verkar ju helt underbar vid bromsrörsjobb kan man bara gå in å skarva om den del som rostat sönder.... funkar det att skarva på en stump mitt på röret m.h.a. denna lilla pryl.
Antar att ytterdiametern är avgörande är det samma ytterdiam på alla stålrör och koppar och kopparnickelrör ??
någon som har erfarenhet ?