Dragkroken kan du svetsa fast om du samtidigt får ett intyg från tillverkaren/återförsäljaren att det är okej på just den kroken.
Var han verkligen tvungen slå på BÄGGE sidor om dräneringsproppen i reservhjulsbaljan? Det var ju inget bra att den ramlade loss och lämnade ett fetestort hål efter sig... ;)
"Tja, du har ju bra möster på reservdäcket i alla fall" var kommentaren jag fick. :e
Men.
Dragkroken har inte varit infälld på åtminstone tio år så den har ju kärvat igen deluxe, något som han inte gillade. Ryckte som tusan i den men den rörde sig naturligtvis inte en millimeter. Att jag aldrig fäller in den var ju ett argument som naturligtvis inte dög, men dessutom klagade han på att en låssprint inte fanns..?
* Fick syn på en annan 245 (som det alltså handlar om) med fällkrok idag och kikade som snabbast - är det den där karbinhaken med en liten kedja han far efter?
Dan innan besiktningen märkte jag att regplåtsbelysningen inte funkade och det är ju en onödig tvåa. Upp med lucka, bort med insidan och hej vad trångt det är. Eftersom lamporna blinkade till när luckan var halvöppen kikade jag på gångjärnen och på ena sidan var kabeln helt av... *oops*
Drog lite i tåtarna för att försöka skarva på plats, men det fanns inget spel alls och dessutom är det ju toktrångt just i gångjärnet så det var ju bara att glömma. Dessutom var jag på jobbet med ont om grejor, så jag gav upp efter ett tag och började inspektera kabeldragningen i själva bakluckan.
Hoppsan, kablarna från lamporna går ju upp till vänster om rutan och jag har pillat på högersidan... Petar lite på kabeln i vänster gångjärn, det sprakar till och vips lyser lamporna. :)
Men däremot har naturligtvis bakrutetorkaren lagt av då den kablen går till höger och det är lite smådumt eftersom det är lite regnigt den här sommaren.
* Hur fan skarvar jag det där på enklast sätt? Ryckte lite i innertaket men det sitter som berget - tanken är att skarva där nånstans och dra nytt hela vägen ner till torkarmotorn i princip.
* Hur får jag loss innertaket på enklast sätt, kan jag ta vilken elsladd som helst och på vilken kabel sitter defrosten till bakrutan? ;)
Baljorna (japp, fick en etta på högersidan också) och parkeringsbromsen (som inte är så bra, jag kan knuffa omkring bilen) ska en kollega på jobbet hjälpa mig med (kul att bo i central lägenhet, men garage har man minsann inget...) men resten tänkte jag fixa iaf.
Förslag? :)
"Tja, du har ju bra möster på reservdäcket i alla fall" var kommentaren jag fick. :e
Men.
Dragkroken har inte varit infälld på åtminstone tio år så den har ju kärvat igen deluxe, något som han inte gillade. Ryckte som tusan i den men den rörde sig naturligtvis inte en millimeter. Att jag aldrig fäller in den var ju ett argument som naturligtvis inte dög, men dessutom klagade han på att en låssprint inte fanns..?
* Fick syn på en annan 245 (som det alltså handlar om) med fällkrok idag och kikade som snabbast - är det den där karbinhaken med en liten kedja han far efter?
Dan innan besiktningen märkte jag att regplåtsbelysningen inte funkade och det är ju en onödig tvåa. Upp med lucka, bort med insidan och hej vad trångt det är. Eftersom lamporna blinkade till när luckan var halvöppen kikade jag på gångjärnen och på ena sidan var kabeln helt av... *oops*
Drog lite i tåtarna för att försöka skarva på plats, men det fanns inget spel alls och dessutom är det ju toktrångt just i gångjärnet så det var ju bara att glömma. Dessutom var jag på jobbet med ont om grejor, så jag gav upp efter ett tag och började inspektera kabeldragningen i själva bakluckan.
Hoppsan, kablarna från lamporna går ju upp till vänster om rutan och jag har pillat på högersidan... Petar lite på kabeln i vänster gångjärn, det sprakar till och vips lyser lamporna. :)
Men däremot har naturligtvis bakrutetorkaren lagt av då den kablen går till höger och det är lite smådumt eftersom det är lite regnigt den här sommaren.
* Hur fan skarvar jag det där på enklast sätt? Ryckte lite i innertaket men det sitter som berget - tanken är att skarva där nånstans och dra nytt hela vägen ner till torkarmotorn i princip.
* Hur får jag loss innertaket på enklast sätt, kan jag ta vilken elsladd som helst och på vilken kabel sitter defrosten till bakrutan? ;)
Baljorna (japp, fick en etta på högersidan också) och parkeringsbromsen (som inte är så bra, jag kan knuffa omkring bilen) ska en kollega på jobbet hjälpa mig med (kul att bo i central lägenhet, men garage har man minsann inget...) men resten tänkte jag fixa iaf.
Förslag? :)