Verkar endera inte som vänster bromsback justering är helt korrekt till att det fortfarande finns luft i systemet, sedan bör man vid sådana jobb lufta samtliga vid samtliga hjul. Men hur tar handbromsen, tar den med ojämt?
hej!!
beskitatde min opel astra kombi -02 häromdan. bromsvärdena bak var ruskigt ojämna: vänster=0,5 höger=1,3.
för 2 veckor sedan bytte jag backar och hjulcylinder på båda sidor bak.
vad kan jag ha gjort fel!? muttern på självjusteringsstaget kärvade, men jag smörjde den så den verkade funka bra. det lät även som att det klickade på båda sidor när jag justerade.
en sak som jag funderade på... ska jag lufta runt om(alla 4) när jag bara har bytt bak!?
hoppas ni har några tips!!
tack på förhand!!
/Christian
beskitatde min opel astra kombi -02 häromdan. bromsvärdena bak var ruskigt ojämna: vänster=0,5 höger=1,3.
för 2 veckor sedan bytte jag backar och hjulcylinder på båda sidor bak.
vad kan jag ha gjort fel!? muttern på självjusteringsstaget kärvade, men jag smörjde den så den verkade funka bra. det lät även som att det klickade på båda sidor när jag justerade.
en sak som jag funderade på... ska jag lufta runt om(alla 4) när jag bara har bytt bak!?
hoppas ni har några tips!!
tack på förhand!!
/Christian