Nej du har troligen gjort rätt så långt,, och det som nu behövs är att justera ut backarna så dom tar jämt på båda sidor och att trummorna går lagom trögt på, så det är rätt tänkt,, kul annars med sådana bilar som inte finns allt för många kvar av idag..
Jaha, då var det dax för ett av mina mindre intelligenta inlägg igen. Men frågar man inget så lär man sig inget.
Saken är denna; jag håller på att skrämma igång en gammal V4, mest på kul, som hobbyprojekt. Vid besiktning fick jag en rad anm. bl.a. bromsar. Detta är nu åtgärdat och bilen godkänd sånär som på en punkt- Färdbroms bromskraftsfördelning, bak, bromsverkan ojämn. (1,5 resp. 0,7) Trumbroms. Jag har bytt rör-slang-bromscylinder, och luftat det hela efter bästa förstånd och
Nu är min tanke att skruva in "kilen" mellan bromsbackarna för att spänna dessa litegrann utåt, (jag har skruvat ut den lite för att få bort trumman). Tänker jag rätt, och finns det något annat jag bör tänka på? Kan jag ha ställt till med något när jag gjorde bromsrören som påverkar detta?
Tacksam för tips och ideér.
Mvh Peter J
Saken är denna; jag håller på att skrämma igång en gammal V4, mest på kul, som hobbyprojekt. Vid besiktning fick jag en rad anm. bl.a. bromsar. Detta är nu åtgärdat och bilen godkänd sånär som på en punkt- Färdbroms bromskraftsfördelning, bak, bromsverkan ojämn. (1,5 resp. 0,7) Trumbroms. Jag har bytt rör-slang-bromscylinder, och luftat det hela efter bästa förstånd och
Nu är min tanke att skruva in "kilen" mellan bromsbackarna för att spänna dessa litegrann utåt, (jag har skruvat ut den lite för att få bort trumman). Tänker jag rätt, och finns det något annat jag bör tänka på? Kan jag ha ställt till med något när jag gjorde bromsrören som påverkar detta?
Tacksam för tips och ideér.
Mvh Peter J