Ligger det partiklar från tanken & blockerar i bränsleledningarna etc så får du nog inte bort det med injektionrengöringen är jag rädd... Hur såg soppafiltret ut? Var det igengrott & fullt med "grus" eller såg det ok ut?
Bytte tank på min Mazda 626 2.0i-88. Efter några dagar började motorn tappa kraft med jämna mellanrum. Det hände på alla varvtal och växlar. När den väl får kraft igen rycker bilen till. På tomgång gick den ibland ner under 500 rpm med följden att den la av.
Jag antog att det hade med tankbytet att göra och bytte därför bränslefiltret. Det blev då mycket bättre, men är fortfarande inte riktigt bra. Jag misstänker att det låg nått "skit" i den nya tanken som fastnat i filtret alternativt längre fram.
Har någon nån annan idé om vad det kan vara som krånglar. Är det nån idé att prova nån bränsletillsats á'la STP insprutningsrengöring ifall det sitter smuts i spridarna?
Tacksam för alla tips / Andreas, Gävle
Jag antog att det hade med tankbytet att göra och bytte därför bränslefiltret. Det blev då mycket bättre, men är fortfarande inte riktigt bra. Jag misstänker att det låg nått "skit" i den nya tanken som fastnat i filtret alternativt längre fram.
Har någon nån annan idé om vad det kan vara som krånglar. Är det nån idé att prova nån bränsletillsats á'la STP insprutningsrengöring ifall det sitter smuts i spridarna?
Tacksam för alla tips / Andreas, Gävle