Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ojämn tomgång

Startad av joha · 2007-08-30 · 0 svar

johaTrådstart
Hallå.

Har en Mercedes 190 -87 som är lite krånglig i tomgången.

Den varvar inte ojämt utan står stadigt på det varvtalet bilen välje för tillfället.
Detta varierar i samband med hur varm motorn är.

När man kör varvar bilen också vidare i samma fart om man släpper gasen.

Den kan stå på allt från 600 - 2000 varv vis olika tillfällen.

Hjälp mig.....

Kom igen nu. Någon kan väl spotta lite idee´r !!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil