Vilken typ av bränslesystem har du? (Regina eller Bosch)
Jag har en Volvo 740 -91 GL och för tillfället gör den lite som den vill känns det som.
Tomgången är ojämn. Typ startar jag bilen bluddrar den runt 500varv/min ..efter jag kört en stund och frikopplar alt. stannar så ligger den på 1600-1700 varv/min. Helt utan förvarning dör motorn ibland, men det är oftast hur lätt som helst att starta om den efteråt.
Har kollat/bytt alla tänddelar förutom spole, bytt luftfilter och gjort komptest, men hittar inga fel. Ska byta bränslefiltret i helgen och se om det gör någon skillnad.
Någon som har nå tips/förslag på vad det ev. skulle kunna vara för fel?
Luft(givare)/bränsle/tänddelar ?
Tacksam för alla svar..
Tomgången är ojämn. Typ startar jag bilen bluddrar den runt 500varv/min ..efter jag kört en stund och frikopplar alt. stannar så ligger den på 1600-1700 varv/min. Helt utan förvarning dör motorn ibland, men det är oftast hur lätt som helst att starta om den efteråt.
Har kollat/bytt alla tänddelar förutom spole, bytt luftfilter och gjort komptest, men hittar inga fel. Ska byta bränslefiltret i helgen och se om det gör någon skillnad.
Någon som har nå tips/förslag på vad det ev. skulle kunna vara för fel?
Luft(givare)/bränsle/tänddelar ?
Tacksam för alla svar..