Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

ojämn tomgång mercedes 230

Startad av anderssson · 2011-03-09 · 1 svar

andersssonTrådstart
Hej..ojämn tomgång(lägger även av ibland)tills bilen uppnå ca 50 grader då går den ok.Någon som har en ide.
boheme
Nu är jag ingen kännare av mercedes men rent allmänt så låter det som om det skulle kunna vara systemets tempgivare som ej fungerar korrekt och systemet tror då att motorn är varm vid start och ger för mager bränsleblandning.

Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil