Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

ojämn tomgång på saab 9000i -86

Startad av rojje · 2002-04-22 · 1 svar

rojjeTrådstart
har ett litet problem med min saab 9000
som någon här säkert kan hjälpa mig med.
Problemet är att tomgången är ojämn pendlar mellan ca 1200-800varv
Ibland stannar den när man stannar vid en korsning eller likn.Men startar direkt igen.Har hört att det skulle kunna vara tomgångsventilen som är def.Tror ni att det skulle kunna vara den?
Ska tillägga att bilen går helt 100 annars.
CarMan
Det låter inte helt otroligt. En kärvande tomgångsmotor brukar betesig något i den stilen.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil