Tittar du på avgasröret på andra bilar i trafiken ser du att det ibland nästan rinner vatten ur det under körning, så försvinner det ingen kylvätska för dig så skulle jag säga att den svarta fukt du nämner är helt normal.
Har en gammal audi 80 -88 som går väldigt bra för att vara gammal, upptäckte dock nyligen att avgasröret efter körning ser blött ut. Det är bara typ de sista 10 centimetrarna på bakre ljuddämparen som jag upplever som fuktig (obs inte av kondens). Känner jag med fingret blir det svart av vad jag tror är olja, men bilen går väldigt bara i övrigt inga missljud eller märkbart svag. Dricker kanske lite mycket olja trots åldern. Kan det vara topplockspackningen med dessa symtom eller vad tror ni? Hur allvarligt är detta, bör det åtgärdas eller är det inte värt pengarna.