inte säker men heter den inte HYPOIDOLJA ??? 80w/90
Hej har en Volvo 740 av 88 års modell. Har ovetandes haft ett oljeläckage från bakaxeln (klumpen bakom kardanknuten) vilket medförde att det nöp ihop. Får troligen byta bakaxel, men tänkte i alla fall testa med lite ny olja först och se hur det låter. Hittar dock inte vilken typ av olja man skall ha i. Någon som vet detta, eller vet var man kan hitta informationen?
Har för mig att man skall fylla på tills det rinner över ur påfyllningspluggen. Kommer jag ihåg rätt, eller är det någon som har bättre förslag?
Stort tack för din hjälp!!!!
Har för mig att man skall fylla på tills det rinner över ur påfyllningspluggen. Kommer jag ihåg rätt, eller är det någon som har bättre förslag?
Stort tack för din hjälp!!!!