SsventomaTrådstart2010-08-20Fundrar på vilken olja jag ska hälla i bilen. cheva trp -98
Mår bilen bra av 10/40 hel syntet olja (Texaco)?? eller ska man hälla i 5/30 som det står på olje locket under huven.
Tänkte byta ikväll om jag hinner.
Allmänt sett är det lämpligast att följa tillverkarens rekommendationer.
Mvh Janne
Jo det mest riktiga är väl just att följa tillverkarens rekommendationer,, men annars är oljorna idag överlag mycket bra och det finns inte längre några direkta "dåliga" oljor och visst rekommenderar med endera denna helsyntetolja 10w-40 eller 5w-40 från tex Biltema och som jag förutom till den egna vagnparken till även andras bilar jag servas i många år nu utan problem.