Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Oljegivare kass efter oljebyte, volvo v70?

Startad av LadyA · 2010-01-21 · 0 svar

LadyATrådstart
Har haft våran volvo v70 -06 på 6000 mil service. Nu ca 1 vecka efter servicen började informationsfältets varningstriangel att lysa och följande varningstext kom upp:

Låg oljenivå, fyll på mer olja.

Jag åkte till verkstan som gjort servicen och de hittade inga fel. Oljestickan visade att det var max ifyllt med olja och de kollade av med datorn men hittade inga felmeddelanden där. De trodde givaren var kass och skulle kolla upp om det var ett känt fel hos volvo. Han ringde tillbaka och sa att det var ett känt fel att givaren kunde gå sönder när man bytte olja.
Tycker att detta låter otroligt! En ny givare går på ca 1200 exklusive moms.
Ska man inte kunna/våga byta olja.
Någon som varit med om något liknande?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil