Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Oljeläckage på hyundai

Startad av TedmedH · 2009-11-11 · 1 svar

TedmedHTrådstart
Upptäckte igår att det droppat några droppar olja från min bil när den stått still.

Jag är helt novis vad gäller bilar så vänder mig hit för att fråga om någon vet vart man bör kolla först.

Hoppas någon kan hjälpa mig med denna fråga.
slirfeldt
Självklart finns hjälp att få,,, :-) Var om du tänker dig placeringen av oljespillet på golvet, om det verkar vara i bakkant eller på sidan osv? Och man kan även utläsa lite av oljan/vätskans färg och konsistens var den kan tänkas härstammas från.

Kan på motorsidan vara allt från läckande oljefilter till någon packning på motorn och tämligen svart oljekonsistens, med läckande styrservolja som är lite tunnare och röd till färgen, kika även kring motorn om det ser "oljigt" ut någonstans utmed motor osv.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil