Tyvärr måste jag gissa på att felet ändå finns i toppackningen eller toppen. Kollade ni toppen noga vid packningsbytet? Det låter som en spricka i toppen. Såg ni tydligt att det fanns en skada i toppackningen? Om inte så är det nog tyvärr toppen. Skulle ev kunna vara en skada/spricka i turbon. Vatten- och oljekanaler ligger nära varandra där.
Hej,
Har problem med oljeläckage till kylaren på en Audi A4 Avant 97:a 1.8T. Vi har bytt topplockspackning och kollat oljekylaren, Passade samtidigt på att byta kamrem.
Felet kom tillbaka nästan direkt ändå. Kan det vara vattenpumpen? Det läcker inte vatten till motorn utan enbart åt andra hållet, dvs. olja till kylsystemet.
Oljelampan tänds och det kommer kalluft in i kupen. Finns det någon som har en aning vad det kan vara? Hoppas inte att det är spricka i motorblocket.
Tacksam för alla tips.
Har problem med oljeläckage till kylaren på en Audi A4 Avant 97:a 1.8T. Vi har bytt topplockspackning och kollat oljekylaren, Passade samtidigt på att byta kamrem.
Felet kom tillbaka nästan direkt ändå. Kan det vara vattenpumpen? Det läcker inte vatten till motorn utan enbart åt andra hållet, dvs. olja till kylsystemet.
Oljelampan tänds och det kommer kalluft in i kupen. Finns det någon som har en aning vad det kan vara? Hoppas inte att det är spricka i motorblocket.
Tacksam för alla tips.