oljepumpen kanske börjar bli dålig?
hej, har en ford sierra 2,9...
Jag har ett litet problem. När jag har kört bilen en stund och när den är varm så börjar oljelampan lysa. Den lyser bara vid tomgången, och när jag gasar lite lätt så slocknar den.. Olja finns det i motorn det har jag kollat... nån som haft detta problem, som kanske kan hjälpa mig med tips...
Jag har ett litet problem. När jag har kört bilen en stund och när den är varm så börjar oljelampan lysa. Den lyser bara vid tomgången, och när jag gasar lite lätt så slocknar den.. Olja finns det i motorn det har jag kollat... nån som haft detta problem, som kanske kan hjälpa mig med tips...