helt klart är det så att 1,8 bars kontakten indikerar att trycket är lågt (lägre än 1,8 bar) innanför den. Detta kan som jag ser det endast bero på två saker:
1. kontakten är sönder
2. trycker är lågt (lägre än 1,8 bar)
Eftersom du satt på en ny kontakt antar jag att du utesluter 1, bara för att den nya är original tycker jag inte att du kan utesluta 1 helt ännu tyvärr.
När det kommer till punkt 2 finns det mängder av saker detta kan bero på några osaker som jag kan komma på beskrivna nedan:
a) Skit innanför/på givaren gör att trycket inte når fram
b) skit längre in i kanalen innaför givaren som gör att trycket går en annan väg och därför blir förlågt vid givaren
c) oljepumpen levererar för lågt tryck (fattar det som att verkstadens tester uteslutit detta)
d) oljefiltret igensatt,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"
e) oljans viskositet felaktig ,,,,,,,,,,,,,,,,
"
f) mottryck uppståt ngnstans i den aktuella kanalen som gör att det inte kommer fram tryck till givaren
Några eventuella försök till vad du kan göra
a) & b) prova att dra runt motorn LITE utan att givaren sitter i i bästa fall flödar oljan ut och tar med sig skiten.
c) renovera oljepumpen (nya packningar)
d) & e) Byt olja å filter
f) kontrollera vevhusventilationer mm så allt sådan är i bra skicka och inte igensatt.
1. kontakten är sönder
2. trycker är lågt (lägre än 1,8 bar)
Eftersom du satt på en ny kontakt antar jag att du utesluter 1, bara för att den nya är original tycker jag inte att du kan utesluta 1 helt ännu tyvärr.
När det kommer till punkt 2 finns det mängder av saker detta kan bero på några osaker som jag kan komma på beskrivna nedan:
a) Skit innanför/på givaren gör att trycket inte når fram
b) skit längre in i kanalen innaför givaren som gör att trycket går en annan väg och därför blir förlågt vid givaren
c) oljepumpen levererar för lågt tryck (fattar det som att verkstadens tester uteslutit detta)
d) oljefiltret igensatt,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"
e) oljans viskositet felaktig ,,,,,,,,,,,,,,,,
"
f) mottryck uppståt ngnstans i den aktuella kanalen som gör att det inte kommer fram tryck till givaren
Några eventuella försök till vad du kan göra
a) & b) prova att dra runt motorn LITE utan att givaren sitter i i bästa fall flödar oljan ut och tar med sig skiten.
c) renovera oljepumpen (nya packningar)
d) & e) Byt olja å filter
f) kontrollera vevhusventilationer mm så allt sådan är i bra skicka och inte igensatt.