500 kPa låter som ett bra tryck. Ja, trycket sjunker lite när oljan blir varm och tunn. Det låter helt normalt. Tom lite bättre än normalt. Troligtvis har du mycket bra oljekylning då det är en båt.
har en oljetrycksmätare på båtdieseln (en 6:a penta på 200 hk) jag undrar vad som är normalt oljetryck på denna motor. jag har ca 500 kPa när den är kall och jag drar på sedan då oljan blir varmare sjunker det till ca 450 är detta bra? rimligt? Har jag en för dålig oljekyl borde det kyla bättre än såhär? borde alltid trycket vara 500?