Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Oljud bakvagn

Startad av Hans G · 2008-03-24 · 3 svar

Hans GTrådstart
Hej!
Har köpt en Corolla som var nybes. men det är något dunkande oljud på höger sida bak.
Låter mest då man kör över små ojämnheter i låg hastighet.

Hans
thoola
Kolla under bilen: Slitna bussningar, stötdämparfästen, läcker stötdämpare olja? Är avgassystemets upphängningsgummin friska? Sitter tanken fast ordentligt. Att bilen är nybesiktigad innebär inte att den är felfri!
steko
Hej!
Jag tänkte när den är nybes. så borde de väl ha kollat stötdämpare, hjullager, avgasrörupphängning?

Hans
Weird_G
Det är inte så säkert att dom slår ner på bussningar & stötdämpare .
Har själj kört igenom en hyndai med stötdämpe som en cykelpump . hans kommentar var : höredudu jag tror dom har stulit stötdämparna av dig :r
Bakre fjäderbenslagringen var väck på samma bil . gick igenom det med .

Fler trådar i Hjälpforumet Bil