kolla framhjulslagret , jag hade samma problem med min Honda accord -94 , och den var lagret helt väck på.
Hej!
Jag har en toyota corolla 93 som gradvis har börjat låta konstigt.. ett knackande/vibrerande ljud som kommer från en obestämd plats på bilen.
Min vilda gissning är höger fram, men det kan lika väl vara nån helt annan stans.
Ljudet låter mer och snabbare i takt med hastighet.
Ingen skillnad när man frikopplar eller när man svänger.
Känns ingenting i ratten.
Det skakar lite i ratten och bromspedalen och vibrerar lite när man bromsar.. Ingen skillnad om man drar lite i handbromsen vid färd.
Bilen har gått 14000 mil och förra ägaren påstod att bromsarna var fräscha. Besiktigades för två månader sedan.
Någon som har nån ide?
Jag har en toyota corolla 93 som gradvis har börjat låta konstigt.. ett knackande/vibrerande ljud som kommer från en obestämd plats på bilen.
Min vilda gissning är höger fram, men det kan lika väl vara nån helt annan stans.
Ljudet låter mer och snabbare i takt med hastighet.
Ingen skillnad när man frikopplar eller när man svänger.
Känns ingenting i ratten.
Det skakar lite i ratten och bromspedalen och vibrerar lite när man bromsar.. Ingen skillnad om man drar lite i handbromsen vid färd.
Bilen har gått 14000 mil och förra ägaren påstod att bromsarna var fräscha. Besiktigades för två månader sedan.
Någon som har nån ide?