Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

oljud volvo 340dl

Startad av asbjorn43 · 2007-11-18 · 4 svar

asbjorn43Trådstart
Hej...prøver meg på norsk/svensk :):
Jeg har just kjøpt en volvo 340dl 1989 med renaultmotorn på 1,7 l. Den har bare gått 12000 mil og har endast ett problem: När bilen står i friväxel med clutch innkoplet (tomgång) hørs ett oljud -- metalliskt --- från drivsystemet (clutch, axel eller växel). När clutchen trås inn slutar den. När en kör bilen er det inget oljud. Någon har en ide ??
Kraniel
Låter som det skulle kunna vara lagret på ingående axel till växellådan som är kass och väsnas.
mockels
"Urtrampningslagret"
Kraniel
förtydliga mig lite.

låter det utan att man trycker ned kopplingen men har i neutral (står still med bilen) så är det ingående axel på växellådan, låter det däremot när du trycker ned kopplingspedalen så är det urtampningslagret.

MVH Johan
majaji
Jättebra ! Det var raskt svar ! Tackar tackar alla så mycket

Fler trådar i Hjälpforumet Bil