Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Omega-95,hjälp,att byta instrument belysning

Startad av polaris · 2008-01-28 · 2 svar

polarisTrådstart
Hej!
Är det nån som har tips på hur jag byter lampor bakom värme o fläkt knappar:confused:

Polaris
MMoberg
Inte för att skrämmas men...
Jag har sett det göras, han lossade på hela instrumentbrädan.
Han låg en hel del av tiden med fötterna i taket och huvet på golvet och svor.
Tog ganska lång tid, detta.

Till på kuppen så fick han göra om det två gånger för till ventilationsanlägget så hade han glömt eller klämt några slangar.


Kan finnas bättre /lättare sätt att göra det på än det han gjorde det på.

Hade jag haft bilen så hade jag nog tatt en fuling och ordnat mig ett fast pris på ett oljeskift med filter och byte av några små lampor bak fläktreglaget. :D
slirfeldt
Jo det är skrämmande knöligt att byta dess instrumentlampor på dessa bilar, har en gång,, bytt dessa lampor dock på en 93a som har annorlunda instrument upplägg, men vill du ändå göra detta själv så är tipset att skaffa en för bilen passande rephandbok.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil