Småknepigt fenomen detta,, det går inte identifiera vart detta knackandet/pysande kommer från runt motorn och vad rör det sig om för motor? Verkar vara något slag av vakumstyrning/relä som är defekt på denna och som tydligen är värmerelaterat, skulle vara rätt smidigt att läsa ut eventuell felkod om det där dyker upp någon orsak.
Är problem vid start. Om bilen stått längre tid startar den direkt. Men stänger du av den är den svårstartad dvs. tar relativt lång tid att starta den. Startmotorn snurrar som den ska, inga missljud. Samma problem uppstår om vi åkt kortare sträckor.
Då jag stänger av bilen kan jag höra om den kommer vara svårstartad eller inte, detta vid problem att bilen "pyser" och ett snabbt knackande ljud uppstår. Vid dessa ljud är bilen svårstartad, men om ljudet ej uppstår då jag stänger av bilen är det inga problem att starta bilen..
Finns det någon som har en aning om vad detta kan vara :/
Då jag stänger av bilen kan jag höra om den kommer vara svårstartad eller inte, detta vid problem att bilen "pyser" och ett snabbt knackande ljud uppstår. Vid dessa ljud är bilen svårstartad, men om ljudet ej uppstår då jag stänger av bilen är det inga problem att starta bilen..
Finns det någon som har en aning om vad detta kan vara :/