Troligen måste man på denna modell koppla upp sig mot ett interface för att kunna läsa av felkoden och även släcka denna airbaglampa, för dom enklaste OBD2 läsarna läser i regel bara av motorsidans eventuella felkoder (som i regel "checkengine" lampan står för)
spana gärna in mera om detta på denna braiga sida för Opel: https://www.gmsidan.se/teknik.html
Med felsökning att ABS systemets givare ger signal går det bra med en vanlig multimeter och det vanligaste där brukar vara att kuggsegmentet som dess givare avläser är igensatta eller illa oxiderade som mång sitter utsatta till, till så defekta givare.
spana gärna in mera om detta på denna braiga sida för Opel: https://www.gmsidan.se/teknik.html
Med felsökning att ABS systemets givare ger signal går det bra med en vanlig multimeter och det vanligaste där brukar vara att kuggsegmentet som dess givare avläser är igensatta eller illa oxiderade som mång sitter utsatta till, till så defekta givare.