Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Opel astra passagerarsäte går ej att fälla.

Startad av addej · 2011-11-27 · 2 svar

addejTrådstart
Hej, passagerarsätet går ej längre att fälla, misstänker att vajern har släppt eller gått av.
Någon som vet hur man fixar till det?

Bilen är en Opel astra 99

Tacksam för svar :)
boheme
Skulle tro att det enda är att demontera hela sätet och ta ur det ur bilen så att du kan komma åt mekanismen.

Mvh Janne
slirfeldt
Men du kan ju alltid börja med att demontera yttre sidostycket på stolens nedre del. Så bör man kunna se hur dess styrning fungerar där det ofta brukar vara en vajer och se vad som hänt där. Men för djupare reparationer så är det som sagt bäst att skruva ur dom fyra skruvarna som håller stolen samt lossar dess kontaktstycken på undersidan.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil