Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Opel Corsa 1.2 automat - Växelindikatorn visar bokstaven F. Startar ej...

Startad av Cacius · 2011-12-26 · 1 svar

CaciusTrådstart
Hej!

Har en Opel Corsa 2001 med Easytronic växellåda.
Vi skulle åka fr. Stockholm till Jönköping & stannade till för en bensträckare på vägen. När vi skulle åka iväg igen, kom upp med ett "F" i displayen på växelindikatorn och bilen vägrade att starta...
Är det någon som vet vad det kan bero på?

Tacksam för alla svar...

God jul & gott nytt år!
slirfeldt
Precis som på Astra har för Corsa den halvautomatiska växellådan Easytronic krånglat. Vanligen är tydligen fel i styrelektroniken till lådan, men om hela lådan måste bytas blir det mycket dyrt.

Men det går inte få igång motorn oavsett växelläge?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil