Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Opel Corsa -1,2 2002

Startad av xXL · 2008-10-08 · 6 svar

xXLTrådstart
Hej.. min bil startar inte det lyser f i displayen och den startar inte..?? nån?? Tack
/ Micke
polco
En bra start är att få felkoderna avlästa.
Går startmotorn runt när du vrider runt nyckeln?
Om ja kan du testa detta:


Om du inte har tillgång till utrustning för att läsa felkoder så är steg ett att lista ut om bilen saknar bränsle eller gnista på stiften.

Lossa bränsleledningen efter bränslepumpen och prova att starta bilen.Om allt är ok ska bränsle pumpas ut när startmotorn snurrar.

Kolla gnistan genom att skruva ur stiften ur motorn och jorda dom mot motorn.Låt en bekant köra på startmotorn medans du tittar så att stiften har fin gnista.

Återkom med ditt resultat så kan vi undersöka vidare.
164anders
lämnade in den på verkstad idag.. dom felsökte och hittade bara några konstiga koder som dom tog bort eller va dom gjorde, sen startade bilen perfekt igen. Tack för ditt inlägg, sparar det så jag har till senare.// Micke
164anders
600 spänn fattigare också kan jag säga.. :-)
164anders
FAAN Samma fel igen..
lenaola
kankse dags att köpa sig en egen felkodsläsare / nollställare

www.24.se har billig
164anders
Det var fel på "vevaxelgivaren" det är fixat nu iallfall 3500:- fattigare :-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil