normalt behöver man ej byta olja i en manuell låda
kanske en gång efter ca 2000-4000mil sedan bilen var ny
men är det som på opel kadett finns det evt ett tråg man skruvar bort
för att tappa ut oljan
sedan finns det en nivåplugg som lossa med en 13 mm nyckel där man fyller på tills det rinner över
olja ska troligen vara en växellåds/transmissionsolja API-GL4 med viskositet SAE80W, 75W-90, 75W-80 75W-85 etc.
även 80W90 kan användas men är i det tjockaste laget
eller SAE75W men är i det tunnaste laget om man ej befinner sig i ett arktiskt
klimat
eller API-GL1 = vanlig motorolja av bra kvalitet
använd ej API-GL5 olja eftersom den ger en beläggning på synkringarna
som gör det svår/trögväxlat X(
:e
kanske en gång efter ca 2000-4000mil sedan bilen var ny
men är det som på opel kadett finns det evt ett tråg man skruvar bort
för att tappa ut oljan
sedan finns det en nivåplugg som lossa med en 13 mm nyckel där man fyller på tills det rinner över
olja ska troligen vara en växellåds/transmissionsolja API-GL4 med viskositet SAE80W, 75W-90, 75W-80 75W-85 etc.
även 80W90 kan användas men är i det tjockaste laget
eller SAE75W men är i det tunnaste laget om man ej befinner sig i ett arktiskt
klimat
eller API-GL1 = vanlig motorolja av bra kvalitet
använd ej API-GL5 olja eftersom den ger en beläggning på synkringarna
som gör det svår/trögväxlat X(
:e